duminică, 29 noiembrie 2009

Salut tuturor pasionatilor de machete si in special celor pasionati de machete de tramvaie.


In primul rand vreau sa ma prezint. Sunt Nicu Barsan si sunt din Galati. Profesez ca vatman, iar in timpul liber lucrez la machete de tramvaie. Pot spune ca am lucrat cam la toate tipurile de tramvaie existente, atat tramvaie aflate in circulatie cat si tramvaie de epoca.
Pasiunea mea a inceput de mic...imi placea sa merg cu tramvaiul. Strabunicul a fost vatman, probabil ca undeva ascuns prin sange statea si asculta si el, ca si mine, tocanitul rotilor la intersectia dintre sine si probabil ca si lui deasemenea ii placea grazav. Asadar, ce sa mai lungesc povestea? Pasiunea este pasiune si trebuie dusa pana la capat...si ca un pasionat care se respecta, m-am apucat cu mijloacele si priceperea mea rudimentara pe care o aveam la varsta aceea (cam de zece ani) sa construiesc o macheta a tramvaiului " Tatra" - tramvai performant la acea vreme ( chiar si astazi) - asa ca pot spune ca banii de inghetata sau de cinema mi s-au dus pe materiale cum ar fi - carton, aracet, hartie colorata - pentru ca prin anii '80 nu se pomenea de "autocolant, folie de retroproiector, cutere si lame de cuter, Prenadez sau vopsele in tuburi de spray"...Ce sa mai vorbim de "Superglue" sau "Picatura" ?!?
La partea electrica si mecanica mai stricam cate o jucarie, spre disperarea parintilor, pentru a le lua motoarele electrice si transmisia pe care le adaptam pe boghiurile vagoanelor mele(si desigur ca acestea nu functionau...).
Cu toate acestea, nu am reusit din prima, ceea ce era si normal... mai ales ca tramvaiul "Tatra" are o forma complicata cu multe rotunjimi care iti cam dau multa bataie de cap, dar m-am incapatanat si dupa mai multe incercari pot spune ca a iesit ceva... pentru ca prietenii mei de la acea vreme care nici pe departe nu le statea gandul la asa ceva, au exclamat:"Uite un tramvai de jucarie!!!!" "Sunt pe calea cea buna...seamana cu ceea ce mi-am propus sa fac!" mi-am spus eu atunci.
Asa ca m-am incurajat si am continuat pana in ziua de astazi, cu diferenta ca acum nu imi mai stresez parintii ci sotia...:)
Tipurile de tramvaie la care am realizat machete sunt:
  1. Timis
  2. ITB
  3. ZGT
  4. Tatra T4
  5. Tatra KT4
  6. si unele modele de epoca

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu